søndag 4. april 2010

Påske på sørlandet


Vi har tilbragt påsken i lavlandet i stedet for i høyfjellet i år. På sørlandet har foreldrene mine et gammelt hus med stor hage og barbeint gåavstand til badestranda. Vi hadde mange dager med skikkelig innevær, og da er det jo fint at innemiljøet er såpass hyggelig som det er her.


Kjøkken.
Blonder må det være i vinduet. På veggen henger tapet fra Norsk Arv.


I gangen henger denne fine lampa og lyser for oss.


I finstua er det blomster på tapetet, bøker på hylla og den klassiske gamle fiskermannen i ramme.




Fine nattbord med lamper.




Når regnet tok seg en pause i ny og ne, måtte vi ut og nyte det.
Vi har en liten bjørkeskog i hagen.

Det er vårtegn å finne for den som leter.


Det er fint å være på sørlandet.

Ekstra fint er det at på låven fant jeg meg en skatt som skal få plass i Midt på jorden-hjemmet! Midt blandt verktøy, en haug med materialer, malingsspann og gamle dører sto en nedstøvet, men fantastisk liten lenestol. Den har far brukt til pausestol i arbeidet på låven. Den sto i et hjørne i mørket, men den lyste helt klart mot meg sånn at jeg skulle finne den:) Den er perfekt retro, med teak armlener og gulbrunoransj fløyelstrekk. Kommer nok til å måtte gi den et nytt trekk og et strøk med lakk, men ellers er den helt nydelig. Bilder kommer når jeg får den hjem fra sørlandet og kan begynne arbeidet på den. Noen som har tips om hva jeg bør se etter når jeg skal finne stoff til stolen?

1 kommentar:

  1. Så fine bilder fra hytta! Jeg håper vi kommer en tur dit til sommeren. Hadde vært kjekt å få treffe hele gjengen igjen og se den fine plassen.

    SvarSlett